بازدید معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش از مراسم نماز جماعت آموزشگاه شهید مطهری

یزدفردا "علیرضا نقلی:مسجدی در نماز جماعت دانش آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه شهید مطهری شرکت نمود و نماز ظهر و عصر را به امام جماعت آموزشگاه خواند.
مسجدی معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه بعداز نماز عصر موضوع سخنرانی خود اهمیت و جایگاه و ثواب نماز اول وقت بیان نمود.
ایشان گفت:صفت های خوبی وجود دارد که هر انسانی سعی و تلاش می کند آن را کسب نماید که یکی دانایی می باشد و فرد مسلمان تلاش می کند با کسب علم و دانش سطح معلومات خود را افزایش دهد و نسبت به هر چیزی دانایی داشته باشد.
دومین صفت خوب آن توانایی می باشد که انسان برای انجام کارهای خوب و شایسته نیاز به توانایی دارد و با داشتن توانایی کار را می تواند به نحو احسن و خوبی به پایان برساند.
سومین مورد آن آگاهی می باشد و یک انسان مومن و مسلمان باید برای انجام آن کار آگاهی و شناخت قبلی داشته باشد تا آگاهانه تصمیم بگیرد و آگاهانه آن را انجام دهد.
چهارمین خصلت و صفت خوب زیبایی می باشد که انسان همیشه به زیبایی اهمیت می دهد و چه زیباست که انسان کارش را زیبا انجام دهد و زیبایی صفت شایسته ای است که هر شخصی زیبایی را دوست دارد.
پنجمین صفت پاکی است همان پاکی دل و روح که انسان را می تواند به اوج برساند و انسان می تواند با انجام این صفت های خوب ،زمینه رسیدن به بهشت را فراهم کند تا جز صالحین و خوبان در جایگاه الهی قرار گیرد و همان طور که خداوند به حضرت علی (ع) فرمود:پاداش شما بهشت است و به کمتر از آن اکتفا نکن و بهشت حق تو است و باید به آن بررسی انسان مسلمان و مومن هم باید به سرچشمه تمام خوبیها که خداوند است باید که بهترین راه رسیدن به آن همان خواندن نماز است و ماهم برای تقرب به درگاه خالق هستی خود را تمیز و پاکیزه کنیم و از طریق خواندن نماز به موقع و با خشوع و خضوع جایگاه مناسبی برسد که اگر انسان بخواهد می تواند خود را به درجه اعلی برساند که آن درجه از ملائک و فرشتگان خداوند نیز بالاتر است.
در پایان این جلسه به ده نفر از دانش آموزان که در برگزاری نماز جماعت فعال بودند جوایزی اهداء شد و همچنین به مربیانی که در انجام مراسم نماز جماعت تلاش می کنند تقدیر و تشکر به عمل آمد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا